Oriflame Egypt نادي اعضاء اوريفليم مصر
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
مرحبا بك عزيزي الزائر. المرجوا منك أن تعرّف بنفسك و تدخل المنتدى معنا. إن لم يكن لديك حساب بعد, نتشرف بدعوتك لإنشائه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

نادي اوريفليم لشركة اوريفليم السويدية في مصر لارقي منتجات التجميل الطبيعية والعناية بالبشرة (منتدي خاص بالدايريكتور رشا محمد)

دخولأحدث الصورالتسجيلالرئيسية

الصابون المغربي؟؟؟

dinaali
د ورده
ساندي
sara.hosny
Pure Snow
9 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالخميس مارس 22, 2012 10:29 pm

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

لو سمحتوا أنا كانت طأة في دماغي أعمل حمام مغربي بنفسي
الصابون المغربي؟؟؟ 156602 و كنت عايزة أسألكم هو الصابون المغربي بيكون لونه إيه الصابون المغربي؟؟؟ 705119 لإني سألت عليه مرتين مرة المحل جابلي برطمان فيه حاجة زي العسل النحل بس غامقة على بني كدة و التاني جابلي فاتح على أوف وايت و أنا مش عارفة هو بيكون شكلة إيه عشان مشتريش حاجة مغشوشة الصابون المغربي؟؟؟ 461734
تاني سؤال أنا عارفة إنه بيتعمل حمام بخار الأول و بعد كدة نحط الصابون المغربي 10 دقايق و بعد كدة يتفرك بالليفة المغربية أو العادية و نشطفة و بعد كدة نحط طمي مغربي أو دلكة 15 دقيقة و نشطفها هل كدة أنا صح و الا في حاجة مش مظبوطة الصابون المغربي؟؟؟ 7392
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالخميس مارس 22, 2012 11:47 pm

أية يا جماعة مفيش لا حس و لا خبر كدة ليه الصابون المغربي؟؟؟ 705119 هو مفيش حد عمل حمام مغربي قبل كدة و أنا الوحيدة اللي عايزة تعمله إنتوا قلقتوني هو وحش للدرجة دي
الصابون المغربي؟؟؟ 156602
sara.hosny
عضو ملكي
عضو ملكي
sara.hosny

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالجمعة مارس 23, 2012 12:41 am

انا معملتهوش قبل كده بس فى ناس بتشكر فيه قوى وانا نفسى اعمله بس بدل الغلبه اللى انتى فيها دى اعمليه فى مركز تجميل احسن
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 12:07 am

sara.hosny كتب:
انا معملتهوش قبل كده بس فى ناس بتشكر فيه قوى وانا نفسى اعمله بس بدل الغلبه اللى انتى فيها دى اعمليه فى مركز تجميل احسن

شكراً يا سارة على ردك أنا كمان معملتوش قبل كدة بس واحدة أعرفها عملته و قالتلي إنه ممتاز بس مش عارفة أوصلها عشان أسألها و أنا مش عايزة أعمله في مركز تجميل لإني أكيد مش هآمن أي مكان ولا بألع هدومي غير في بيتنا ... كمان مش حابة أخلي واحدة تيجي البيت و تعملهولي لإني مش هألع برضه أودامها و عشان حد يعملهولك لازم تكوني لبس مفتوح و أنا مش متعودة على كدة و لا حابة دا أنا عايزة أنا اللي أعمله لنفسي و لخبطتي و مشكلتي بس في التاأكد من شكله و من صحة الخطوات اللي كتبتها الصابون المغربي؟؟؟ 705119
ساندي
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
ساندي

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 11:17 am

انا بعمله يابيور
بس لسه حايه من الغسيل دلوقتي
شويه كده وهدخل اقولك ازاي
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى
العمل/الترفيه : dentist

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 11:52 am

وحشانى ياساندى عامله ايه ياقمر ربنا يتم شفاكى على خير ياااارب
د ورده
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
د ورده

انثى
العمل/الترفيه : dentist

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 11:54 am

ان شاء الله ساندى تفيدك يابيور انا معنديش خلفيه Cool
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 12:59 pm

انا اللي اعرفة ان كل حاجه مغربي بتبقي غامقة والله اعلم وياريت يا ساندي بعد ماتهدي وتستريحي تقوليلنا
عاملة ايه واخبارك واخبار العملية بتاعتك اولا
وبعدين توصفيلنا بتجيبي حاجة الحمام منين يعني من عطار وهايبر ولا ايه
وبيتعمل ازاي
Idea
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 4:27 pm

ساندي حبيبتي عاملة إيه طمنيني عليكي .. أخبار صحتك إيه و التحاليل و ميعاد العملية وصلتي فيها لحاجة و الا لأ ... و الله لو أقدر أعملك أي حاجة كنت أعملهالك بعيوني بس مش قادرة غير إني أدعيلك و يااااااارب ربنا يستجيب مني و من الجميع و يتم شفائك بسرعة و على خير و ترجع صحتك بأحسن من الأول الصابون المغربي؟؟؟ 20726
أما بالنسبة لموضوع الصابون دا فمش مشكلة دلؤتي خاااالص المهم تطمنينا عليكي و إذا قدرتي في أي وقت و كنتي كويسة و حاسة إنك تقدري تكتبيلنا ربنا يجازيكي خير لكن دلؤتي طمنينا عليك بس دا الأهم

د وردة منورة يا قمر
الصابون المغربي؟؟؟ 855315 ... أنا اللي أعرفه أنه حلو أوي و بيشيل الجلد الميت كله و بينور الجسم و بينعمه لكن أنا كمان معنديش خلفية عن لون الصابون أو صحة الطريقة اللي كتبتها الصابون المغربي؟؟؟ 461734

دينا الحاجات ممكن تشتريها من أماكن كتير لكن المشكلة في الثقة
الصابون المغربي؟؟؟ 10882 ... كل العطارين عندهم الصابون المغربي و الطمي و الدلكة و كمان بتكون موجودة في بعض المحلات و المراكز لكن المشكلة في إنك تثقي في جودة الحاجات دي لإن حسب معلوماتي إنها بتتغش و عشان كدة بتلاقي تفاوت كبير جداااااً في الأسعار و اللي أعرفه أن أحسن ناس أساتذة في الكلام دا بتوع حمام التلات و زميلتي اللي عملت قبل كدة كانت ساكنة قريب من هناك عشان كدة كانت أستاذة بس للأسف أنا مش عارفة اوصلها لإن تليفوني اتسرق و الأرقام ضاعت الصابون المغربي؟؟؟ 649663
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 6:07 pm

احنا معندناش حمام تلات ولا اربع في اسكندرية لكن عندنا هايبرات كتير
قتح الله
كارفور
مترو
عشان كده قلت اعرف المعالم بتاعه السوق عشان مرة وصفولنا عطار مشهور قوي والناس بتسافرلة وروحنا المشية ومشينا في حتت عجيبة وبلاد تشيلنا وبلاد تحطنا وفي الآخر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!طلع بيبيع منتجات اصالة!!!!!!!!!!!!!!
Pure Snow
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
Pure Snow

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 10:07 pm

dinaali كتب:
احنا معندناش حمام تلات ولا اربع في اسكندرية لكن عندنا هايبرات كتير
قتح الله
كارفور
مترو
عشان كده قلت اعرف المعالم بتاعه السوق عشان مرة وصفولنا عطار مشهور قوي والناس بتسافرلة وروحنا المشية ومشينا في حتت عجيبة وبلاد تشيلنا وبلاد تحطنا وفي الآخر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!طلع بيبيع منتجات اصالة!!!!!!!!!!!!!!

ههههههههههه أفضل برضه إنكم معندكوش حمام التلات و الأربعة دا الصابون المغربي؟؟؟ 424858 ههههه ... حمام التلات دا منطقة قريبة من العتبة و الأزهر في القاهرة و حسب معلوماتي الضئيلة جداً عنه إنه بيتباع فيه كل مستلزمات العروسة و في أماكن زي البيوتي سنتر متخصصة في كل اللي بتحتاجة العروسة بس أنا مبروحش هناك لإنها منطقة صعبة شويتين و لازم عشان تكوني مطمنة إن يكون حد من أهلها معاكي

أنا مدخلتش فتح الله و كارفور و مترو في اسكندرية لكن كارفور القاهرة أعرف ان الحاجات دي كويسة هناك لكن للأسف هو بعيد جداً و ملوش مواصلات بالنسبة ليه و طبعاً في ظل أزمة البنزين مفيش حد مجنون عندي ياخدني كل المشوار دا و العربية تعطل بنزين في نصف الطريق و نرجع مشي الصابون المغربي؟؟؟ 156602 هههههههه و عشان كدة هضطر أشتريه من أي عطار محترم أو محل كويس
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالأحد مارس 25, 2012 10:21 pm

انا كمان عاوزة اعرف الطريقة
وايه المنتجات المطلوبة
سـآرة
عضو ملكي فعال
عضو ملكي فعال
سـآرة

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 4:18 am

ازيكو يا حبايبي وحشتوني
انا دخلت مخصوص علشانك يا ساندي يا قمر ههههه
بصي هو الحمام المغربي حلو بس متكثريش مرة في الشهر كده حلو عشان بيسمر الجسم و ده عن تجربة
خصوصا الليفة السنفرة احسن منها
وده كلام المغاربة برده مش كلامي انا بس
جارتي قالتلي ان الدكتورة نصحتها انها متستعملش الليفة و تستعمر سكرب للجسم بدالها
المهم لو كنتو قريبين مني كنت جبتلكو الصابون المغربي و الغسول للي هو الطمي ببلاش
اوعدكو لما اجي لمصر اجيب لكل وحدة فيكو برطمان ههههههه اصل هنا رخيص اوي اوي و بعض التاجرات ربنا يهديهم بيبيعوه اكنهم بيبيعو ذهب مش صابون
هو مالوش فايدة غير انه بيشيل الجلد الميت بعدها بتدعكي جسمك بالليفة بتطلع هوايل
بعدها بتحطي الطمي للي بتكوني بللتيه بالمية فيه طمي عادي علبته خضرا ثمنه هنا 4 جنيه و نص
و فيه بتاع الاعشاب و ده حلو اوي للشعر الدهني و للجسم كمان
اما غسول الزوين بتاع الوش ده مش بنصحكو بيه محدش بيستعمله هنا بيكون فيه مادة ضارة بتعمل بقع في الوش
عموما متستعمليه اي حاجة من دول على وشك خصوصا لو البشرة حساسة
و ضروري جدا بعد كل ده ترطبي جسمك انا برطبه بجونسون بيبي اويل لما بعمل حمام مغربي
و بحط بعده لوشن
و بفكر اشتري كريم بارادايس عشان يعطي ريحة حلوة في الربيع ده
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 11:30 am

فعلا يا بيور مشكلة كارفور انه غالبا بيكون خارج المحافظة انا عارفة كارفور القاهره فين بنشوفه قبل ما بندخل القاهرة اصلا
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 11:37 am

بيسمر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يبقي قلته احسن
لالالالالالالالالالالالالالا ما الأسكرب ومعاها ليفة حلوة كده وعفيه بتشيل بلاوي برضه
لالالالالالالالالالالالالالالالا قلته احسن
جزاكي الله كل خير يا سارة
انا كنت مرة جبت طمي مغربي من مينا مول عندنا في اسكندرية Basketball Basketball
كان عامل زي الطينه بالظبط مش ناقصة غير لون احمر ويبقي طوب احمر وحطيته على جسمي شويةه بعد السويت واستحميت بعدها حسيت بهرش جبار مراحش غير لما استعملت كريم مرطب بعدها Basketball كانت ليلة بعدها حرمت يا بابا هو الأسكرب وخلالالالالالالالالالالالالاص
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 1:12 pm

ايه الليفة السنفرة دي ؟؟؟؟
غير الليفة العادية
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 3:13 pm

Wink انا بستعمل الصنفرة على ليقه عادية!!!!!!!!!!!!!!!!!!
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 3:48 pm

ايه هي الدلكة ؟؟؟؟؟
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 3:52 pm

حاجة كده بيتعمل بيها ماسك تقريبا
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 3:53 pm

وبنشتريها من العطار برده ؟؟؟؟
علي فكرة في علب صابون مغربي وطمي في الصيدليات زي الطرشوبي والعزبي
بس الصراحة ماجربتهاش
حد جربها ؟؟؟؟
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 3:58 pm

انا مجربتش غير الطمي اللي حكيت عنه بس ده كان مش مضروب ده مضروب بال................................تيييييييييييييييييت
اسراء كانت سالت عليها قبل كده وتقريبا كانت جايباها من عطار
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى
العمل/الترفيه : teacher

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 4:09 pm

انتى بتستعملى اسكرب جسم ايه يادينا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 4:18 pm

بستعمل حاجة تبع افون اسمها سبا بزيت الزيتون بس ماعدتش بتنزل دلوقتي وكنت بستعمل قبلها سكرب السكر بتاعه ميلك اند هاني الأتنين جمال بس الميلك اند هاني اخشن شوية
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 4:38 pm

ميرسى يادودون
بصى بعتلك اضافة ع الفيس
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 4:42 pm

بتستخدمي اسكرب الجسم ازاي ؟؟؟؟
dinaali
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
dinaali

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 7:18 pm

سكرب الجسم يا جيجي بتسخدم على اللوفة بتاخدي جزء او كام نقطة على اللوفة بترغيهم وبتدلكي جسمك بيهم وبتشيل الجلد الميت وكل ما حكيتي اكتر كل ما النتيجه تكون احسن

شكرا يا ايمان جاري التنفيذ انا اصلي مبفهمش حاجة في البتاع ده confused
monmon mony
عضو ملكي متألق
عضو ملكي متألق
monmon mony

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالإثنين مارس 26, 2012 7:30 pm

ماشى يادودو Arrow Arrow
ليه لأ
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
ليه لأ

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالثلاثاء مارس 27, 2012 12:35 pm

يادودو انا بعتلك اضافة كتييييييييييير على الفيس وانتى لسه مقبلتيش
ليه لأ
عضو ملكي مميز
عضو ملكي مميز
ليه لأ

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالثلاثاء مارس 27, 2012 12:38 pm

جربو يابنات تعملو اسكرب ده:
سكر وزيت زيتون
او
سكر وزيت زيتون وملح اليوكو وتعملو بيه الجسم كله حتى المناطق الحساسة بس اعملوا حركات دائريه برااااااااااااااااااااااااحه وبلاش الوش علشان بيكون حامى عليه وان شاء الله النتيجه روووووووووووووووووووووعة
asd1234
ملكي نشيط
ملكي نشيط
asd1234

انثى

الصابون المغربي؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: الصابون المغربي؟؟؟   الصابون المغربي؟؟؟ Emptyالثلاثاء مارس 27, 2012 12:39 pm

ايه ملح اليوكو ده ؟؟؟؟
وده احسن من الحمام المغربي

الصابون المغربي؟؟؟
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» الصابون المغربي
» طريقه عمل الصابون المغربي في المنزل
» دول كويسين ولا خلينا في الصابون؟؟؟؟؟؟؟؟ مبرد القدمين حلو ولا زي قلته؟؟